Klantenservice & teruglever voorwaarden

Voor technische of andere informatie kunt U ons contacteren via +31 46 26 00 061 of service@Toolmania.nl

 

Terug leveringsvoorwaarden

Bij koop op afstand heb je een aantal extra rechten, zoals het recht van retour. Wat zijn mijn rechten?

Bij een aankoop op afstand heb je - op de hieronder genoemde uitzonderingen na - altijd een wettelijke bedenktijd van 14 werkdagen. Binnen deze periode mag je het product zonder opgave van reden terugsturen.

De bedenktijd gaat in op de dag nadat het product bij je is afgeleverd. Als de verkoper niet voldoet aan zijn informatieplicht - zoals het geven van informatie over de wettelijke bedenktijd - is de bedenktijd 3 maanden. Deze informatie moet de verkoper bij het afgeleverde product geven, het is dus niet voldoende als hij dit op zijn website vermeldt.

Je kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als je het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt teruggeven of -sturen. Je mag het product wel uit de verpakking halen om het te bekijken.

Als je gebruik maakt van je recht op retour, heb je recht op teruggave van het totaal betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor het terugsturen -  bijvoorbeeld voor eventueel zoekraken -  liggen bij jou.

De verkoper mag geen (administratie)kosten in rekening brengen voor het beëindigen van de overeenkomst of andere eisen stellen. Hij mag bijvoorbeeld niet eisen dat je een goede reden moet noemen voor het terugsturen.

De verkoper moet uiterlijk 30 dagen na beëindiging (ontbinding) van de overeenkomst het al  (aan)betaalde bedrag terugstorten.

De maximale wettelijke levertermijn bij een koop op afstand is 30 dagen. Deze termijn gaat in op de dag nadat je de overeenkomst hebt gesloten.

Als beide partijen akkoord gaan, kan een afwijkende levertermijn worden vastgesteld.

Op het moment dat de wettelijke levertermijn van 30 dagen wordt overschreden heb je het recht om de overeenkomst direct te beëindigen (ontbinden). Je hoeft de verkoper dan geen extra termijn te geven om alsnog te leveren.

Als het product (tijdelijk) niet leverbaar is, moet de verkoper je hiervan op de hoogte stellen.

Als de verkoper iets anders stuurt dan wat je besteld hebt - bijvoorbeeld een ander type of een soortgelijk product van een ander merk - en je wilt dat niet hebben, kun je dit binnen de retourtermijn terugsturen. 

In dat geval zijn de verzendkosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de verkoper.
Volgens de 'Wet koop op afstand' is het niet toegestaan dat je meer dan 50% van het aankoopbedrag moet aanbetalen.

1 Veel gestelde vragen
1.1 Hoe kan ik producten retourneren
Neem contact op
* Verplichte velden